太田はニットの町でした。
戦後、太田市の産業の中心であった中島飛行機は解体され、技術者がたくさん市内に集まっていました。その技術者が太田市で手紡機を使ったことと、
桐生市などの繊維産業地帯が周囲にあったことが幸いし、
太田市でのニットづくりが始まったと言われています。
1952年には太田ニット工業組合(旧太田メリヤス工業協働組合)の加盟数は
141社に急増、80年代には最高出荷高を記録します。
しかしバブルがはじけ、海外生産へシフトを進めることになります。
その結果、かつて90%以上を占めた国内シェアは数%に落ち込み、
太田市のニット産業は衰退の一途をたどることになります。
他業種へ転換する事業者も増え後継者が育たない中、ニット業者は姿を消していきました。
After the war, the Nakajima airplane, which was the center of industry in Ota City, was dismantled and many engineers gathered in the city.
Thanks to the engineers' use of hand-spinning machines in Ota City and the surrounding area of textile industries such as Kiryu City, it is said that knitting started in Ota City.
In 1952, the number of member companies of the Ota Knit Industrial Association surged to 141, and in the 80's it recorded the highest shipment.
After the bubble burst, in the 90's, the apparel industry shifted to overseas production in search of cheap labor. As a result, the market share of knitwear in Japan, which once occupied more than 90% of the market, fell to a few percent, the number of orders fell sharply, and the knitting industry in Ota City continued to decline. and the number of knitting companies disappeared one after another as successors failed to develop.